Не всім відомо, що перед тим як почати довгоочікуване будівництво, необхідно спочатку документально сповістити про це уповноважений орган, після чого отримати дозвіл на її зведення, Як правило, це для більшості наших клієнтів реєстрація Декларації про початок виконання будівельних робіт. Декларація ДАБІ необхідна для будівництва приміщень, які віднесено до I-III категорій складності.

У випадку, якщо об’єкт був віднесений до IV-V категорії складності, документи подаються до ДАБІ Києва та Київської області, де буде видано дозвіл на виконання будівельних робіт.

Порядок подання декларації встановлюється органом, відповідальним за містобудівну політику, яким є Державна архітектурно-будівельна інспекція України. Декларація заповнюється в двох примірниках і подається до територіального відділення ДАБІ, де вона повинна бути зареєстрована протягом 5 робочих днів. Якщо протягом цього терміну в декларації будуть знайдені невідповідності за формою або за змістом, тоді вона повертається заявникові разом із супровідним листом, де повинна бути вказана причина відмови у проведенні реєстрації. Якщо інспекція не повернула декларацію, але в той же час не здійснила її реєстрацію, то після закінчення 10 днів після того, як декларація повинна бути зареєстрована, вважається, що заявник отримав дозвіл ДАБІ на початок будівельних робіт автоматично.

Отримання дозвільних документів на будівництво об’єктів до 300 кв.м.

Для будівництва індивідуального двоповерхового (без урахування мансарди) будинку, площа якого не перевищує 300 кв.м., а також господарських будівель встановлена дещо спрощена процедура отримання дозвільної документації:

  • немає необхідності в реєстрації декларації або отримання дозволу на виконання будівельних робіт;
  • не потрібно отримувати містобудівні умови і обмеження, також необов’язкова розробка проекту будівництва (на відміну від описаних вище процедур реєстрації декларації та отримання дозволу);
  • необхідно лише отримання будівельного паспорта та повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Розглянемо дану процедуру поетапно:

Етап 1.

Для того, щоб фахівці Юридичної компанії “ЛЕКС-ТАЙМ”  змогли здійснювати представництво ваших інтересів в державних органах, отримувати і подавати необхідні документи, потрібно оформити нотаріальну довіреність від вашого імені на наших юристів.

Етап 2.

Отримання будівельного паспорта. Для цього в місцевий орган містобудування та архітектури необхідно подати наступний пакет документів:

  • заяву встановленого зразка;
  • згоду на обробку персональних даних;
  • завірену в нотаріальному порядку копію документа на права щодо земельної ділянки;
  • ескізний проект намірів забудови (графічне і текстове відображення забудови у довільній формі, проте з обов’язковим зазначенням певних даних: місце розташування будівництва на ділянці, відстані до меж сусідів і їх споруд, габарити будівлі, фасади та плани, інформація про інженерні системи і т.д .);
  • нотаріальну згоду на забудову всіх співвласників ділянки (при необхідності).

За бажанням, з метою конкретизації будівельних намірів, також може бути додано в пакет документів проект будівництва, топографічна зйомка, технічна інформація та інше. Всі додаткові документи можна замовити у фахівців нашої компанії.

Рішення про видачу будівельного паспорта приймається протягом 10 робочих днів. Дана адміністративна послуга надається безкоштовно.

Етап 3.

Надання в територіальний орган (за місцем розташування об’єкта) ДАБІ повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Повідомлення надається за встановленою формою мінімум за 1 день до початку здійснення робіт.

Етап 4.

Необхідно поінформувати в письмовому вигляді протягом 7 календарних днів місцеві органи пожежної та техногенної безпеки, раду або держадміністрацію про надання в ДАБІ повідомлення про початок будівельних робіт.

Тільки після виконання всіх зазначених кроків ви будете мати право розпочинати будівельні роботи.

На практиці процедури подання декларації або повідомлення, отримання дозволу або паспорта виглядають набагато заплутаніше. Черги і прискіпливі перевірки правильності заповнення документів перетворюють оформлення декларації в досить довготривалий та трудоємкий процес. Щоб отримати гарантований результат і не затягувати процедурні питання, можна просто передоручити спеціалістам нашої компанії.

Законодавство України, що регулює порядок отримання декларації ДАБІ:

ВАРТІСТЬ ТА СТРОКИ:

  1. Аналіз документів і ситуації (консультаційні послуги) – 3500 грн. 5 р.д. (оцінка можливостей, перевірка існуючих документів, надання шаблонів і рекомендацій, застереження про причини відмови).
  2. Супровід і сприяння отримання Декларації ДАБІ “під ключ” Київська область – 48 000 грн. 3,5-4 місяці.
  3. Супровід і сприяння отримання Декларації ДАБІ “під ключ” місто Київ – 52 000 грн. 3,5-4 місяці.